Monday, 5 March 2012

BAIKNYA HATI BINATANG NI

 
Semalam-semalam ada jiran aku nak pindah. Banyak jugak la dia kasi kat aku majalah2 dia. Majalah Wanita, Ujang, majalah masak2. Yang mana tak elok aku dh buang. Yang mana elok aku amik la baca sebelum buang. So, aku ada terbaca satu majalah UJANG. Tercuit jugak la bila baca salah satu kartun dilukis oleh kartunis PAPAN.

Situasi yang kebanyakannya berlaku dalam masyarakat kita sekarang. Memang tak dinafikan... Cuba tengok...

sorang nenek tua angkat tong gas... 


yang menengok juz mulut aje kata kesiannn....


tapi tak nak tolong... semputla, tulang rapuh la.... alasan


lastnye, lembu pulak tolong. kalau la betul2 lembu or binatang2 ni boleh fikir macam manusia, memang malu btol aku yang bernama manusia ni dengan sikap manusia tu sendiri.....



p/s : aku gelihati bila last tu nenek cakap 'baiknya hati binatang ni...' ayat perli siottt!!! ekekekekkeekkee

3 komen-komen:

Rezduan Bakar said...

Memang susah sekarang ni nak tengok orang tolong orang.... dunia dunia....

iEnA eLiEnA said...

blogwalking..
hihi sorry..cik iena bru nk blogwalking slps join segmen april bloglist ben ashaari..
lately bz sket..
okies cik iena follow kamu yer..
jgn luper follow blog cik iena sekali yer

http://www.ienaeliena.com/

Melati Qistyna's Mummy said...

Hehehe, tgelak akak babak yg last tuh, tau lak malu yek

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...