Friday, 23 March 2012

JAMPI BUNGA BERTUKAR JADI DUIT

 

Hah? Kenapa?? Bunga bertukar menjadi duit?? Haaa??? Tak caya... Meh nak tunjuk...

ini adalah bunga mawar. aku petik tepat jam 12.33 tengah malam. dikala bulan mengambang penuh, di mana kat situ di asap2 kan dengan bauan kemenyan... then aku jampi2 tiup fuh!! fuh!! Tetiba....

Ting!!!!!!!!!!

Esoknya... Bangun pagi terus jadi macam ni...

Dasyat kan??

Hahaha... Ini adalah gubahan duit jadi bunga. Selalunya gubahan ni dibuat untuk duit mas kawin masa akad nikah. Mas kawin selalunya RM60, RM80 ikut negeri kan. Yang ni aku buat untuk majlis abang aku. Cantik takkk?? Hehehe... Ini saja2 aku buat dulu. Practise make perfect kata orang. Warm up dulu kan... Hahaha, lagipun banyak bahan xde lagi, dawai, salotape hijau pun tak beli lagi...

Gini la caranya... Proses membuat kelopak... Sepatutnya pakai dawai tapi xde dawai aku rembat penyepit rambut adik aku, sampai patah dibuatnye... Huhuhu...

Dah siap cantum2 then aku pacakkan kat tangkai bunga plastik. Haaa kira okey la tu menjadi gak sekuntum bunga duit. Nanti buat banyak2 lagi nampak cantik. Pastu gi kedai mintak suh diorang buat jambangan bunga. Dah boleh bawak pegi akad nikah... Kannn....

p/s : duit boleh gubah jadi bunga... tapi bunga boleh tak kita gubah2 pastu jadi duit?? ada tak??


8 komen-komen:

are_lin@yu said...

wahhh wat sendiri ka ni..kratif lah..cntik..;-)

smilenajah93 said...

wahh !! comelll :)

CikFi said...

pandai nyer..kretip sungguh....nak blajar bule??

Munnafendy said...

esok ilang satu kelopak...lusa ilang lg satu kelopak...kena kebas ngan adik beli jajan...hahaha

Liza Razak said...

wahh...cantik & unik :)

~::Chenta::~ said...

cantik!!
thansk 4 shared

lieynanilaz said...

rajin...lepas jadi kelopka kena sorok..kalu idak ilang..hihi./

Dabel Aa said...

alinayu : haah wat sendiri...hehehe...xde la kreatif sgt pun....

najah :thanks najah

cikfi : hehe thanks...bole2....

munnafendy: sy dh ceraikan dh....simpan dlm purse

lizarazak : thanks

chenta : welcome dear :)

lieynanilaz : hehehe betol tu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...